Spørgsmål & svar

Her på siden kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål vores kunder har om GoKredit. Mangler du stadig svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at skrive til GoKredit kundeservice eller ringe på telefon 71 99 10 03.

Spørgsmål om lån

Hvordan ansøger jeg?

Du skal udfylde vores ansøgningsskema online fra din pc, tablet eller mobiltelefon. Husk at finde dit NemID kort frem inden du ansøger, det skal du bruge til at logge på E-Skat og senere godkende udbetalingen af dit lån.

Du vælger lånebeløb og indtaster din e-mail, mobiltelefonnummer, navn, adresse og CPR-nummer og klikker på ’Lån her’. Derefter modtager du en pinkode pr. SMS som du indtaster. Så bliver du guidet videre til indlogning på E-Skat, hvor du skal bruge dit NemID. Når det er klaret, får du svar på skærmen med det samme. Er du blevet godkendt til et GoKredit lån, skal du bruge dit NEM-ID til at godkende låneaftalen og udbetalingen af dit lån. I følge lovgivningen skal der gå 48 timer før du kan godkende udbetalingen af dit lån. Herefter udbetaler vi dit lån til din nemkonto.

Du finder vores ansøgningsskema til lån her.

Hvorfor får jeg en fejl når jeg skal logge på E-Skat?

Kunder som benytter en iPhone eller iPad kan få en fejl ved E-Skat, hvis ikke cookies er slået til og de skal derfor aktiveres for at du kan gennemføre låneansøgningen. Gør følgende:

  1. Klik på Indstillinger
  2. Find menupunktet for Safari
  3. Klik på menupunktet Bloker Cookies
  4. Vælg dine cookies indstillinger Tillad altid

Hvorfor får jeg en pinkode?

Det er din og vores sikkerhed for at du har kontakt med det mobiltelefonnummer du har skrevet i låneansøgningen, så vi kan kontakte dig angående dit lån.

Hvordan godkender jeg udbetalingen af mit lån?

Du har modtaget en e-mail med et link til Udbetalingssiden. Du kan enten bruge det direkte link fra e-mailen eller klikke ind på Udbetal Lån siden her. På Udbetal Lån siden indtaster du dit Cpr-nummer og klikker på Start udbetalingsknappen. Herefter kommer du til NemID siden hvor du bruger dit NemID til at godkende udbetalingen af dit lån. HUSK! Du kan tidligst godkende udbetalingen 48 timer efter at du har modtaget din låneaftale og senest 14 dage efter du har ansøgt om lånet.

Hvilke krav stilles for at låne penge?

For at blive godkendt til et lån hos GoKredit, skal disse krav opfyldes:

  • Du skal være i alderen 25 til 69 år.
  • Du skal have dansk CPR-nummer.
  • Du skal have folkeregisteradresse i Danmark (Hemmelig adresse samt adresse i Grønland og Færøerne accepteres ikke)
  • Du må ikke være registreret som dårlig betaler i danske registre over dårlige betalere eller hos GoKredit – vi kreditvurderer ALLE ansøgere.
  • Du skal være kreditværdig i overensstemmelse med GoKredits kreditvurdering.
  • Du må ikke have ubetalte lån hos GoKredit.
  • Der må ikke være andre på den samme adresse som dig, der har ubetalte lån hos GoKredit.
  • Du skal kunne logge på E-Skat med NemID, så modtager vi automatisk dine indkomstoplysninger.
  • Du skal kunne identificere dig og godkende din låneaftale og udbetaling af lån med NemID.
  • Du skal have en Nemkonto, så vi sikrer os at den person som har ansøgt om lån også er den person der modtager pengene på sin konto.
  • Du skal have et fungerende mobiltelefonnummer og en e-mail adresse – vi skal have mulighed for at kontakte alle vores kunder.

HUSK! det er dig som skal godkende låneaftalen og udbetalingen af dit lån på vores side Udbetal Lån

Hvor mange penge kan jeg låne?

Du kan låne 3000 kr. første gang du låner penge hos GoKredit. Betaler du tilbage til tiden, kan dit maksimale lånebeløb stige med 1000 kr. om måneden, helt op til 6000 kr. Hvor meget du kan låne når du tager et nyt lån, fastsættes efter en ny kreditvurdering.

Hvad koster et lån hos GoKredit?

Alle GoKredit kviklån har en fast etableringsomkostning og 0% i fast debitorrente. Se lånetabellen nedenfor.

Lånetabel for kviklån:

Lån Antal dage Etablerings-omkostninger Fast Debitorrente ÅOP Samlet tilbagebetaling
Kr. 3.000 30 Kr. 625 0 % 899,86 % Kr. 3.625
Kr. 4.000 30 Kr. 820 0 % 866,81 % Kr. 4.820
Kr. 5.000 30 Kr. 999 0 % 817,26 % Kr. 5.999
Kr. 6.000 30 Kr. 1130 0 % 716,11 % Kr. 7.130
Kr. 3.000
Antal dage 30
Etablerings-omkostninger Kr. 625
Fast Debitorrente 0 %
ÅOP 899,86 %
Samlet tilbagebetaling Kr. 3.625
Kr. 4.000
Antal dage 30
Etablerings-omkostninger Kr. 820
Fast Debitorrente 0 %
ÅOP 866,81 %
Samlet tilbagebetaling Kr. 4.820
Kr. 5.000
Antal dage 30
Etablerings-omkostninger Kr. 999
Fast Debitorrente 0 %
ÅOP 817,26 %
Samlet tilbagebetaling Kr. 5.999
Kr. 6.000
Antal dage 30
Etablerings-omkostninger Kr. 1130
Fast Debitorrente 0 %
ÅOP 716,11 %
Samlet tilbagebetaling Kr. 7.130

Eksempel: Lån på kr. 3000 i 30 dage har en etableringsomkostning på kr. 625, en ÅOP på 899,86% samt en fast debitorrente på 0%. Det betyder, at der er en samlet tilbagebetaling efter 30 dage på kr. 3.625.

Hvad betyder ÅOP?

ÅOP er en renteberegning af de samlede Årlige Omkostninger i Procent. ÅOP kan du bruge til at sammenligne omkostninger for at tage lån i et år. For at lave en korrekt sammenligning af ÅOP, skal lånebeløb og lånetid være ens. GoKredits lån skal tilbagebetales indenfor 30 dage, men den lovpligtige ÅOP skal vises for at tage et lån i 365 dage.

Hvorfor skal jeg vente 48 timer for at få mit kviklån udbetalt?

Den 1. januar 2017 trådte en ny lov om kviklån i kraft, som i praksis betyder at alle kunder der ansøger om kviklån, skal vente i 48 timer inden de kan bekræfte deres låneaftale og bestille udbetaling af deres lån.

HUSK! det er dig som skal godkende låneaftalen og udbetalingen af dit lån på vores side Udbetal Lån

Hvor hurtigt får jeg mit lån udbetalt?

GoKredit overfører dit lån til din Nemkonto via en straksoverførsel, hvilket betyder at du modtager lånet på din konto samme dag som vi udbetaler det. Vi udbetaler lån på alle hverdage i kontorets åbningstid.

Kan jeg få et lån uden et NemID og en Nemkonto?

Alle GoKredit lån, låneansøgninger og udbetalinger af lån foregår elektronisk. Derfor er det et krav at du kan identificere dig og godkende din låneaftale med NEM-ID. For at sikre at den person, som har ansøgt om et lån og godkendt låneaftalen også er den person der modtager pengene på sin konto, skal du have en Nemkonto.

Hvorfor skal jeg oplyse mit CPR-nummer?

For at låne penge hos GoKredit skal du oplyse dit CPR-nummer. Det bruger vi til at tjekke om du har en almindelig adresse i Danmark og om du er registreret som dårlig betaler. Vi matcher dit CPR-nummer med NemID og vi overfører dit lån til din Nemkonto via dit CPR-nummer.

Over hvor lang tid løber et lån?

Hos GoKredit har alle lån en løbetid på 30 dage. Når du har tilbagebetalt dit lån, kan du ansøge om et nyt.

Hvornår får jeg svar på om mit lån er godkendt?

Du får svar inden for nogle få sekunder og direkte på hjemmesiden på om dit lån er godkendt. Hvis du ikke modtager besked og der ikke vises en fejlmeddelelse, skal du kontakte vores kundeservice.

Hvorfor får jeg afslag på et lån?

Hvis du har fået afslag på at låne penge hos GoKredit, er det fordi du ikke opfylder vores krav til at blive godkendt. Læs sektionen på denne side: Hvilke krav stilles for at låne penge?
Hvis du mener at du opfylder alle krav til at blive godkendt til at låne penge og alligevel modtager afslag på et lån, skal du kontakte vores kundeservice.

Hvorfor er min låneaftale blevet annulleret?

Din låneansøgning udløber automatisk 14 dage efter din ansøgning er modtaget, hvis du ikke har accepteret din Låneaftale og accepteret udbetalingen af dit lån efter 48 timer med NemID.

HUSK! det er dig som skal godkende låneaftalen og udbetalingen af dit lån på vores side Udbetal Lån

Hvordan fortryder jeg et lån?

Du har fortrydelsesret på dit lån. Du kan fortryde dit lån ved at kontakte vores kundeservice, som kan fortælle dig mere om proceduren og omkostningen for fortrydelse af lån. Du kan også læse om reglerne i de lånevilkår du har fået tilsendt.

Spørgsmål om tilbagebetaling af lån

Hvordan betaler jeg mit lån tilbage?

Du har modtaget en faktura på e-mail og selvbetjeningssiden. Her finder du information om hvilket gironummer og FIK kode du skal indbetale til. Ved indbetaling fra netbank:

Brug kortart: 71

Indtast betaler ID nummer: 0537xxxxxxxxxx (erstat x med de tal du finder på din faktura)

Indtast kreditornummer: 86261154

Betalingsmodtager er GoKredits fakturapartner Arvato Finance A/S.

Er din faktura blevet væk eller har du spørgsmål om betaling kan du kontakte vores kundeservice på telefon 71 99 10 03 eller via e-mail kundeservice@gokredit.dk for at finde en løsning.

Kan jeg forlænge et lån?

Har du en måned svært ved at betale tilbage til tiden, har du mulighed for at ansøge om en låneforlængelse. Du ansøger om en låneforlængelse ved at logge ind på selvbetjeningssiden (øverst i højre hjørne af hjemmesiden) eller ved at kontakte vores kundeservice på telefon 71 99 10 03.

Kan jeg betale før tid?

Dit lån skal senest betales efter 30 dage. Du kan betale før tid, men etableringsomkostningerne forbliver uændret, du kan læse mere i GoKredits Lånevilkår som du har modtaget på din e-mail. Du kan ansøge om et nyt lån, når din betaling er registreret hos os.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan betale mit lån tilbage til tiden?

Hvis du ikke kan betale dit lån tilbage på den aftalte dato, skal du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice på telefon 71 99 10 03 eller via e-mail kundeservice@gokredit.dk for at lave en aftale om en afdragsordning. Det er bedre at finde en løsning med det samme, end at vente så længe at sagen overdrages til ekstern inkasso for din regning.

Jeg har betalt mit gamle lån, hvornår kan jeg optage et nyt lån?

Det tager typisk 1 til 2 bankdage før vi har registreret din indbetaling. Du modtager en SMS og en e-mail med besked om at dit lån er tilbagebetalt. Er der gået flere bankdage uden at du har fået besked om at vi har modtaget din betaling, skal du hurtigst muligt kontakte vores fakturapartner som hjælper os med at administrere betalinger, arvato Finance på telefon 70 27 27 95 eller e-mail finans.dk@arvato.com